Holland Heerscht: Lijst 19 - Stem Spam

This is the section for national/regional topics, other topics intended for specific groups of people, as well as for any kind of spam or game topics (including "Now Playing" threads).
The Rider Of Rohan

Re: Holland Heerscht: Lijst 19 - Stem Spam

#101 Post by The Rider Of Rohan » 07 Oct 2010 19:35

Even een praktisch voorbeeld wat illustreert dat het nieuwe regeerakkoord nu al zijn vruchten afwerpt. De gemeente Groningen heeft onlangs in een reactie op het regeerakkoord aangekondigd de milieuregels van de kleine horeca te gaan versoepelen. Nou en, hoor ik je denken.

Klein geschiedenislesje. Tot tien jaar geleden had je in de Groninger binnenstad een bruisend livecircuit met elke zaterdag meerdere bandjes. Het toenmalige PvdA-college heeft dit destijds vakkundig de kop ingedrukt door strengere eisen te stellen aan de sterkte van het geluid. Resultaat: enkele zaaltjes hebben geïnvesteerd in een dure verbouwing, maar het gros van de cafe's is opgehouden met live muziek. Hierdoor hebben we nog maar een klein aantal lokaties waar je een bandje kan zien, en dat zijn vaak alleen de grotere bands voor forse (nou ja, tientje of meer) entreeprijzen.

Dat deze regels nu worden versoepeld, is enthousiast ontvangen. Dit betekent namelijk dat er een mooi platform bijkomt voor beginnende artiesten, een platform wat in de afgelopen jaren ontbrak. Ik vind dit een mooi staaltje marktwerking, gestimuleerd door een terugtrekkende overheid. En aangezien dit de kern is van het onderdeel cultuur in het regeerakkoord, heb ik er wel vertrouwen in.
spamel wrote:
Sleeping Dragon wrote:i just don't understand what's so wrong with being a woman...
Periods.

I.c.e Motion

#102 Post by I.c.e Motion » 08 Oct 2010 10:07

The Rider Of Rohan wrote:
Vrijwel allemaal maatregelen vergelijkbaar met de huidige voorstellen van dit kabinet op het gebied van cultuur.
Welke maatregelen bedoel je?
Het soort dat zegt: we gooien een paar potten geld op een hoop en halen er vervolgens een paar scheppen vanaf want t kost nu minder om dat geld te beheren. Met als gevolg dat het geld veel eenzijdiger werd verdeeld (aantal zaken kregen opeens meer, anderen opeens niks meer) en de paar scheppen geld die eraf waren gegaan eigenlijk voornamelijk verdwenen bij wat er werd uitgekeerd.

Eigenlijk precies dat wat deze regering dus wil doen met de kunst.
"It's hard to be religious when certain people are never incinerated by bolts of lightning" - Calvin without Hobbes

www.icemotion.nl

The Rider Of Rohan

#103 Post by The Rider Of Rohan » 08 Oct 2010 20:38

Nee, dat is juist het tegenovergestelde van wat het kabinet wil. Jouw voorbeeld neemt als uitgangspunt het geld wat er in komt, het regeerakkoord heeft als uitgangspunt het geld wat nodig is. In het regeerakkoord staat dat er eerst wordt gekeken naar wat de markt zelf kan opbrengen, en pas daarna trekt de overheid de beurs. En als de overheid dan de beurs trekt, dan gaat het geld ook daadwerkelijk naar de artiesten en de consumenten, en niet naar de managers van alle fondsen. De status quo qua aanbod moet worden gehandhaafd, het enige wat beter moet worden, is de financiering. En wat je niet nodig hebt, kun je schrappen.

Het klopt dat de cultuursector in de afgelopen week flink aan de bel heeft getrokken (*kuch*petities*kuch). Het valt me op dat het vooral de directeuren en voorzitters zijn die het hardste trekken. Niet de mensen die de kunst maken, maar juist de mensen die veel verdienen (zeg maar: de PvdA-stemmers). Je moet je afvragen wat al die protesten waard zijn.

Verder vind ik dat je je ogen sluit voor de goede dingen die in het akkoord staan, want ook voor de kunst worden er goede maatregelen genomen. Het fiscaal aftrekbaar maken van giften aan cultuurinstellingen (elk theater heeft wel een Vrienden Van) is daar een goed voorbeeld van. Dit betekent minder belastinginkomsten, maar betekent dat de drempel om te geven lager wordt of dat huidige donateurs netto meer kunnen schenken voor dezelfde koopkracht. Of ze gaan er in koopkracht op vooruit, en besluiten wellicht vaker een dansvoorstelling mee te pikken. Hoe dan ook: dit is een maatregel waar de sector profijt van heeft.
spamel wrote:
Sleeping Dragon wrote:i just don't understand what's so wrong with being a woman...
Periods.

End Of An Era

#104 Post by End Of An Era » 09 Oct 2010 08:08

The Rider Of Rohan wrote:Het klopt dat de cultuursector in de afgelopen week flink aan de bel heeft getrokken (*kuch*petities*kuch). Het valt me op dat het vooral de directeuren en voorzitters zijn die het hardste trekken. Niet de mensen die de kunst maken, maar juist de mensen die veel verdienen (zeg maar: de PvdA-stemmers). Je moet je afvragen wat al die protesten waard zijn..
Jammer dat je van een best goed punt weer een steek onder water moet geven Ferdi.. Het doet mij vermoeden dat je alleen maar je bronnen napraat die op rechts staan en afgeven op links.

The Rider Of Rohan

#105 Post by The Rider Of Rohan » 09 Oct 2010 08:58

Minstens even jammer als deze ad hominem van jouw kant, Marcel. De discussie gaat over het regeerakkoord. Laten we die discussie dan voeren door argumenten onderuit te halen, en niet de persoon. Daarmee blijft het wel zo gezellig.

Kusje. :)
spamel wrote:
Periods.

I.c.e Motion

#106 Post by I.c.e Motion » 09 Oct 2010 10:32

Mooie theorien, de beurs pas trekken als het nodig is... tegen de tijd dat ze dan eens met geld komen is het voor veel van de kleinere zalen al te laat, die zijn dan wel kapot. Dergelijke zalen draaien vaak voor een groot deel al op vrijwilligers. Want je noemt het zelf al. 10+ euro is al forse entree prijs (entreeprijzen die met de plannen van dit kabinet ook alleen maar hoger worden)

Die managers van de verschillende potjes met geld daar zit het em niet zo in, als je alles gaat centraliseren zal het management van dat fonds personeel nodig gaan hebben om de verschillende aanvragen te beoordelen, etc ,etc. Dat is in mijn regio dus ook gebleken, in plaats van minder "bestuurslagen" kwam er 1 bij. De overkoepelende die alles beheerde. Want al die andere mensen hielden gewoon hun baan, alleen met een iets minder belangrijke titel maar nog steeds hetzelfde loon.

En het gekke van de petitie is, die heeft zijn weg naar mij meermalen gevonden, via bevriende muzikanten, een kunstorganisatie die jaarlijks exposities regelt, en nog een paar popzalen. Het voorgestelde bedrag om te bezuinigen op cultuur is zo'n 220 miljoen. Daarbij worden de musea en andere erfgoedinstellingen ontzien. Alles komt dus te liggen bij de huidige generatie en de kunstenaars van nu en komen ongeveer overeen met een bezuiniging van 50%. De helft minder.

Kaartjes worden sowieso al duurder door de verhoging van de belastingtarieven, als de sector wil overleven moeten zij de kaartprijzen nog verder omhoog brengen... waardoor nog minder mensen naar een theatervoorstelling of concert kunnen gaan. Waardoor kinderen van ouders met een minima ook al niet meer de mogelijkheid hebben om via school met een cultuurpas te gaan. Alleen maar omdat er binnen dit kabinet een klimaat heerst dat de kunst van vroeger wel goed is, en die van tegenwoordig niet. Want dat is het signaal dat hiermee wordt afgegeven.
"It's hard to be religious when certain people are never incinerated by bolts of lightning" - Calvin without Hobbes

www.icemotion.nl

The Rider Of Rohan

#107 Post by The Rider Of Rohan » 09 Oct 2010 11:20

Ik zie het nut niet van het volharden in het standpunt dat er zalen gaan omvallen. Dat is namelijk niet op de feiten terug te voeren. Immers: in het regeerakkoord staat letterlijk dat het aanbod behouden moet blijven. Dit in schril contrast to bijvoorbeeld de publieke omroep, waarvan een net komt te vervallen. Wellicht is dit jouw perceptie van de feiten, maar geen feit op zich.

Verder vind ik jouw redenatie helder, maar niet getuigen van creativiteit, iets wat ik (ironisch genoeg) vaker merk in de creatieve sector. Jouw redenatie gaat uit dat meer geld betekent dat er meer resultaat wordt behaald, en dit is een stelling die onderuit te halen is. Neem bijvoorbeeld de veiligheid en de zorg. Onder Paars is daar miljoenen ingepompt, zonder dat de problemen die daar toen speelden zijn afgenomen. Pim Fortuyn wist toen heel goed de vinger op de zere plek te leggen. Het probleem was deels dat politieagenten 60 procent van hun tijd achter een computer zaten, en dat al het geld wat in de zorg ging, verdween in de zakken van de managers. Als je constateert dat het probleem niet zit in het geld maar primair wat met dat geld gedaan wordt, is het tijd om iets te veranderen.
De overkoepelende die alles beheerde. Want al die andere mensen hielden gewoon hun baan, alleen met een iets minder belangrijke titel maar nog steeds hetzelfde loon.
Dat is een wezenlijk andere situatie. In jouw voorbeeld wordt er een organisatie als een paraplu boven de organisaties gehangen, terwijl de organisaties blijven bestaan. In het regeerakkoord verdwijnen de kleine organisaties. Mensen kunnen dus niet hun baan behouden, want die is er niet meer.

En seriously... Kan er hier iemand met een strak gezicht een pleidooi houden voor het standhouden van al die verschillende fondsen? Ik heb jarenlang in dat subsidiewereldje rondgeneust, en ik heb me altijd verbaast over de inefficiëntie. Je hebt tegen de tien cultuurfondsen, en daarnaast kun je nog gemeentelijke en provinciale potjes openbreken. Leuk dat het er is, maar de overhead is huge. Elk elk fonds heeft zijn bestuurder, elke overheid heeft zijn ambtenaren, en elk kantoorpand heeft kosten als huur, de beveiliging en de schoonmaak. De cultuursubsiddies zijn bedoeld voor muzikanten en eindgebruikers, maar komen daar niet terecht.. Dan ga je je toch achter de oren krabbelen.
spamel wrote:
Periods.

End Of An Era

#108 Post by End Of An Era » 09 Oct 2010 13:08

The Rider Of Rohan wrote:Minstens even jammer als deze ad hominem van jouw kant, Marcel. De discussie gaat over het regeerakkoord. Laten we die discussie dan voeren door argumenten onderuit te halen, en niet de persoon. Daarmee blijft het wel zo gezellig.

Kusje. :)
Ik doe niet mee aan de discussie zelf, ik heb me niet ingelezen over het regeerakkoord, daarom maak ik inderdaad een opmerking over jouw overhaaste generalisatie. Pot.. ketel.. spijker en kop zou ik zeggen :P

The Rider Of Rohan

#109 Post by The Rider Of Rohan » 09 Oct 2010 13:19

En dan zeg ik op mijn beurt: downloaden, inlezen en inhaken. Ik ben wel benieuwd naar jouw mening. :)
spamel wrote:
Periods.

End Of An Era

#110 Post by End Of An Era » 09 Oct 2010 18:52

de politieke situatie niet bagatelliseren willende, maar ik ben aan het afstuderen en heb dus wel wat beters te doen ;)

The Rider Of Rohan

#111 Post by The Rider Of Rohan » 10 Oct 2010 09:42

Mooi stukje tv op Pownews afgelopen vrijdagavond. Op het Malieveld staat tweeduizend man te demonstreren tegen de kunstbezuinigingen. Reporter Daan loopt naar een dreadlockmeneer toe en vraagt hem waarom hij demonstreert tegen verlaging van de cultuursubsidies. Hij antwoordt dat hij erop tegen is, omdat hij vindt dat hij niet verantwoordelijk is voor het kapitalistische systeem.

Laat hem even op je inwerken, want dit is een logica waar geen discussie tegen is opgewassen. :)
spamel wrote:
Periods.

I.c.e Motion

#112 Post by I.c.e Motion » 11 Oct 2010 11:08

Je gaat me niet vertellen dat overhead 50% van het totale bedrag is, maar we zullen het zien hoe de praktijk uitvalt, maar ik ben er bang voor.

Daarnaast, als Rutte zoveel wil doen aan overhead? Waarom krijgen we dan een aparte dierenpolitie en alarmlijn? (over het toevoegen van overhead gesproken)

Maar wat vinden we dan van de beoogde ministers tot dusver? Eerste wat me opvalt is dat er vanuit de politiek al regelmatig geroepen is dat vrouwen zo'n 40% van de topfuncties moeten bekleden, maar dat er slechts 2 vrouwelijke (misschien 3) Kortom, hooguit 25%. En dat daarbij de hardste kritiek vooral komt uit de partijen zelf is al vrij pijnlijk.

www.icemotion.nl

Medea

#113 Post by Medea » 11 Oct 2010 16:34

Over de vrouwendiscussie (ja ik ben er weer eens :mrgreen:), vraag me af of het écht zo is dat vrouwen worden genegeerd of dat er gewoon betere mannelijke minister-kandidaten zijn..

faery

#114 Post by faery » 11 Oct 2010 18:23

Er zijn genoeg goede vrouwen, maar ze worden genegeerd. Elk jaar gaan er ook lijstjes rond met een kabinet met alleen vrouwen, en die zien er ook goed uit (als ik Neelie Kroes mag geloven). Daarbij heeft Rutte vooral in zijn eigen kleine netwerk gekeken, zo lijkt het, en blijkbaar zitten daar alleen mannen in. Dat zie je op universiteiten ook.

The Rider Of Rohan

#115 Post by The Rider Of Rohan » 11 Oct 2010 19:22

Je gaat me niet vertellen dat overhead 50% van het totale bedrag is, maar we zullen het zien hoe de praktijk uitvalt, maar ik ben er bang voor.
Dat zou best nog wel eens de helft kunnen zijn. Een voorbeeld. Ik heb jarenlang concerten georganiseerd in een stichting, en elke keer vroegen we een subsidie aan. Waarom? Omdat het kan. Het waren geen bedragen, een eurotje of 250 meestal. En dan kan het gebeuren dat er eens een keer een subsidie wordt afgewezen. Geen probleem: je schrijft gewoon de volgende stichting aan. We hebben ooit een keer een subsidieaanvraag naar vijf verschillende fondsen/departementen verstuurt. Vier afwijzingen, vijfde keer natuurlijk raak.

Als je in dit voorbeeld kijkt naar de loonkosten, is het een behoorlijk inefficiënt plaatje. Laten we zeggen dat een aanvraag beoordelen en beantwoorden een uur werk is, voor iemand die het voor 15 euro doet. Simpele economische regel: personeel hebben kost drie keer wat het personeel verdient (in dit geval 15 euro loon, 15 euro aan alle afdrachten en verzekeringen, en 15 euro aan indirecte kosten zoals de leidinggevende en het pand). Totale kosten 45 euro per aanvraag, dat maal vijf, kom je op 220 in totaal. Dat is inderdaad bijna de helft, want van de 470 die is uitgegeven, gaat er maar 250 naar de muzikant en het publiek.

Wat betekent het halveren van de subsidies in bovenstaand voorbeeld? Dat hangt er vanaf of je gaat hervormen (wat de regering gaat doen) of gewoon geld wegtrekt (wat jij volgens mij denkt dat er gaat gebeuren). Als je enkel het geld wegtrekt maar het apparaat in stand houdt, dan verdwijnt inderdaad de 250 subsidie en moeten de kaartjes een euro omhoog. Pest is: in plaats van vier afwijzingen zijn het er nu vijf, dus die 220 ben je nog steeds kwijt. Echter als je het systeem wat erachter hangt hervormt, dan schrap je 4/5e van de achterliggende loonkosten, houd je de subsidie rond de 200, en roep je een regeling in het leven voor de overige 50 euries. En daar heb je je besparing, zonder dat het aanbod vermindert.
Maar wat vinden we dan van de beoogde ministers tot dusver? Eerste wat me opvalt is dat er vanuit de politiek al regelmatig geroepen is dat vrouwen zo'n 40% van de topfuncties moeten bekleden, maar dat er slechts 2 vrouwelijke (misschien 3) Kortom, hooguit 25%. En dat daarbij de hardste kritiek vooral komt uit de partijen zelf is al vrij pijnlijk.
Ik vind dit een beetje een non-issue. Een vacante post gaat naar de meest geschikte kandidaat. En als dat toevallig een man is, dan is dat prima.
spamel wrote:
Periods.

I.c.e Motion

#116 Post by I.c.e Motion » 11 Oct 2010 21:48

The Rider Of Rohan wrote:Ik vind dit een beetje een non-issue. Een vacante post gaat naar de meest geschikte kandidaat. En als dat toevallig een man is, dan is dat prima.
Veel gehoord argument, en in principe ben ik daar ook voor, dat de beste kandidaat op de juiste plek komt. Maar voor de meeste posities is overal maar 1 kandidaat naar voren geschoven om op gesprek te gaan bij Rutte als premier. Waar bepaal je dan wat de beste keuze is? Want zoals Els ook zegt, het lijkt er erg op dat het vooral de vriendjes van Rutte en Verhagen zijn die nu de ministerposities krijgen.

www.icemotion.nl

Medea

#117 Post by Medea » 12 Oct 2010 08:57

Dan hadden vrouwen misschien beter hun best moeten doen om vriendjes te worden met rutte en verhagen... heel simpel hoor, het zat er al tijden aan te komen dat dit het kabinet ging worden, moet je ook aan je eigen netwerk werken.

End Of An Era

#118 Post by End Of An Era » 12 Oct 2010 17:18

Medea wrote:Dan hadden vrouwen misschien beter hun best moeten doen om vriendjes te worden met rutte en verhagen... heel simpel hoor, het zat er al tijden aan te komen dat dit het kabinet ging worden, moet je ook aan je eigen netwerk werken.
:D +1!!!

The Rider Of Rohan

#119 Post by The Rider Of Rohan » 12 Oct 2010 19:25

Want zoals Els ook zegt, het lijkt er erg op dat het vooral de vriendjes van Rutte en Verhagen zijn die nu de ministerposities krijgen.
Dat is hetzelfde als zeggen dat een koe gras eet omdat hij honger heeft: nogal wiedes. Voor een ministerspost geldt geen sollicitatieprocedure en een minister zal dus per definitie uit het netwerk rond de formateur of de beoogde vice-premier komen.
spamel wrote:
Periods.

End Of An Era

#120 Post by End Of An Era » 12 Oct 2010 21:28

en het CDA zou ook niet ggggggggristelijk zijn om zo veel mogelijk mannen naar voren te schuiven om een beetje vriendjes te blijven met de SPG enzo :lol:

The Rider Of Rohan

#121 Post by The Rider Of Rohan » 13 Oct 2010 06:29

:D

Image
spamel wrote:
Periods.

Medea

#122 Post by Medea » 13 Oct 2010 09:29

:lol:

Joost

#123 Post by Joost » 13 Oct 2010 11:34

Even tussendoor: Tjitske, waar was jouw promotieplek ook alweer precies? (Amsterdam weet ik, maar dan zijn er nog steeds aardig wat opties...)

edit: Ah wacht, ik zie het nu in je profiel staan, ACTA dus. Niet bij Science Park (waar ik zit) in de buurt dus.
You charge each other for the time and breath it takes to say 'good morning',
But the truth is slowly dawning -- things are getting out of hand,
We all pursue our shattered dreams along the roads to our own ruin --
Watch our empires sink and wash away like castles made of sand.
And so cast off the lies that are your lives and find the truth within.
-- Martin Walkyier

Also, Balrogs have wings.

::.: Homepage .::. last.fm .::. Facebook .::. Flickr :.::

The Rider Of Rohan

#124 Post by The Rider Of Rohan » 13 Oct 2010 18:36

Leuk he, zo'n monoloog. ;)

Vandaag een binnenpretje op weg naar het werk. Een of andere halve mafkees heeft allemaal postertjes opgehangen voor een demonstratie tegen het kabinet. Op de poster staat ook allemaal waar men voor is en waar men op tegen is. Meer dan de helft van de punten wat men niet wil, staat ook niet in het regeerakkoord. Makkelijk demonstreren op die manier. 8)
spamel wrote:
Periods.

The Rider Of Rohan

#125 Post by The Rider Of Rohan » 14 Oct 2010 19:17

spamel wrote:
Periods.

Medea

#126 Post by Medea » 15 Oct 2010 08:56

Joost wrote:Even tussendoor: Tjitske, waar was jouw promotieplek ook alweer precies? (Amsterdam weet ik, maar dan zijn er nog steeds aardig wat opties...)

edit: Ah wacht, ik zie het nu in je profiel staan, ACTA dus. Niet bij Science Park (waar ik zit) in de buurt dus.
Nou ja, toch wel enigszins in de buurt (als google maps het goede aangeeft bij science park), zit 10 min wandelen van station zuid :-)
Maarja, tis maar net of je +/- 8km in de buurt vindt :wink:

Joost

#127 Post by Joost » 15 Oct 2010 10:57

Ik noem dat zelf 'aan de andere kant van de stad'. ;) Ik zit om precies te zijn hier.
-- Martin Walkyier

Medea

#128 Post by Medea » 15 Oct 2010 11:35

tssss *stadsmensen* ga eens in een dorp wonen, dan is alles binnen 15 km op 'oh dat valt te fietsen' afstand :wink:
Ik kan mijn plekje niet laten zien :-( google is nog niet ge-update... zegt dat acta nog bij het slotervaat ziekenhuis zit haha
wel leuk trouwens, op de sateliet kaart zie je waar ik nu zit een bouwput, bij streetview zie je het gebouw wel :-)

Joost

#129 Post by Joost » 15 Oct 2010 14:17

Heehee, ik fiets tegenwoordig ook 20 km per dag hoor! ;)
-- Martin Walkyier

Medea

#130 Post by Medea » 15 Oct 2010 16:20

wow goed :) ik fiets alleen 2x 10 minuten van/naar de trein in zwolle
Afgelopen weekend wel een blokje om geweest van 25-30 km :-)
hmm zou weer es moeten gaan sporten denk ik...

End Of An Era

#131 Post by End Of An Era » 15 Oct 2010 18:02

pff ik pak de scooter naar het werk :P
Daarentegen kom ik aan genoeg beweging: twee keer per week Krav Maga en twee a drie keer fitness in de week ;)

Medea

#132 Post by Medea » 15 Oct 2010 20:10

Helaas geen tijd voor hier :-( ben van 7 tot 19 van huis.. misschien begin ik binnenkort wel weer met systema, ben eindelijk alweer een maand van mijn rugpijn af :mrgreen:

The Rider Of Rohan

#133 Post by The Rider Of Rohan » 19 Oct 2010 18:03

spamel wrote:
Periods.

Joost

#134 Post by Joost » 29 Nov 2010 20:06

Zou dit misschien over Joran van der Sloot gaan? :D

(vast niet, maar de gedachte is wel geinig op zich :P)
-- Martin Walkyier

Gandalf de Grijze

#135 Post by Gandalf de Grijze » 30 Nov 2010 16:54

Even iets totaal anders: ik was net bij de Bierkoning, en daar verkochten ze flesjes bier (gewoon 0.33L) voor ff €15,--
Jullie kunnen wel raden dat deze jongen nu dus eigenaar is van 2 flesjes Westvleteren :mrgreen: :mrgreen: :twisted: :twisted:
Hansi 24-09-2010 wrote:It's always good to be back in the United States Of The Netherlands
Check out my photography at Steemphoto.com

Gandalf de Grijze

#136 Post by Gandalf de Grijze » 14 Dec 2010 12:44

Dan hebben we het in Nederland over het algemeen heel goed, je kan doorgaans vrij goed vertrouwen op de samenleving, met name scholen en peuterspeelzalen ed.
Maar wat in Amsterdam gebeurd is daar word ik echt misselijk van. Die vent heeft, als ik mij niet vergis, misbruik bekent met 53 kinderen tussen de 0 en de 4 jaar. Hoe ongelovelijk ziek moet je in je hoofd zijn om dat te doen?
Hansi 24-09-2010 wrote:It's always good to be back in the United States Of The Netherlands

Andreas

#137 Post by Andreas » 14 Dec 2010 13:39

Het verhaal lezen deed m'n gezicht vertrekken. Wat een enorm smerige klootzak.

Ik ben benieuwd wat voor straf hij tegemoet kan zien.

faery

#138 Post by faery » 14 Dec 2010 14:26

Gokje: 20-30 jaar met tbs. Of levenslang, dat kan ook. Van die tbs ben ik wel vrij zeker.

Andreas

#139 Post by Andreas » 14 Dec 2010 16:21

Zou wel kunnen ja. Voor het actief verspreiden van kinderporno kan je maximaal acht jaar krijgen, voor ontucht met kinderen onder 12 jaar maximaal twaalf jaar. Nu is het niet beperkt tot één kind maar zijn er tientallen kinderen slachtoffer. Dus de straf kan (en gaat, hoop ik) behoorlijk oplopen.

End Of An Era

#140 Post by End Of An Era » 14 Dec 2010 18:56

Vergeten we ook P. Prent niet in de beschouwingen?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ozaak.html
faery wrote:Gokje: 20-30 jaar met tbs. Of levenslang, dat kan ook. Van die tbs ben ik wel vrij zeker.
Alleen als hij daarmee instemt was het toch? (belachelijke regel trouwens)

Gandalf de Grijze

#141 Post by Gandalf de Grijze » 14 Dec 2010 20:13

ziekste van het ziekste zijn dat soort mensen, voor zover we ze al mensen kunnen noemen.

faery

#142 Post by faery » 14 Dec 2010 20:41

Nee, dat kan als hij instemt met psychologisch/psychiatrisch onderzoek. Uit dat onderzoek kan dan komen dat hij tbs zou moeten krijgen.

Ben met je eens dat het suf is dat het zo werkt. Aan de andere kant, als iemand niet meewerkt, heb je ook weinig aan het onderzoek.

End Of An Era

#143 Post by End Of An Era » 19 Dec 2010 16:23

ben kapot! doodop, spierpijn en overal blauwe plekken. Vrijwillig opgelopen gisteren bij Krav Maga leveltest en seminar van de hoogste man binnen de Krav Maga, Eyal Yanilov. Leveltest gehaald en een enorm leerzame dag!! Alleen voel ik me nu 40 jaar ouder :lol:

Gandalf de Grijze

#144 Post by Gandalf de Grijze » 19 Dec 2010 16:59

Lol

The Rider Of Rohan

#145 Post by The Rider Of Rohan » 23 Dec 2010 10:36

Meest kansloze actie ooit volgens mij: iemand heeft me een uitnodiging gestuurd voor een hyve tegen pedofilie, waarin de politiek wordt gevraagd om met strengere straffen te komen.

http://petitietegenpedos.hyves.nl/

Is dit nu het nieuwe activisme, is dit de nieuwe politiek? Het is een verkiezingsjaar, nota bene. Strengere straffen dwing je niet af via hyves, maar via de stembus. En op het Malieveld, als je jezelf zielig vindt omdat de politiek niet doet wat je wilt.
spamel wrote:
Periods.

Andreas

#146 Post by Andreas » 23 Dec 2010 13:43

Waarom hebben ze voor juni komend jaar meer dan 40000 leden nodig?

Ik zou trouwens meer onder de indruk zijn als dat verhaal geen spel- en taalfouten bevatte.

End Of An Era

#147 Post by End Of An Era » 23 Dec 2010 15:41

Andreas wrote:Ik zou trouwens meer onder de indruk zijn als dat verhaal geen spel- en taalfouten bevatte.
:lol:

Beetje jammer dat de tendens is dat alles maar via regelgeving en wetten ondervangen moet worden. Zelf opletten en je sociale plicht doen is er niet meer bij terwijl dat volgens mij veel effectiever is!!! Maar neen, eigen verantwoordelijkheid wordt niet meer genomen. Jammer!

The Rider Of Rohan

#148 Post by The Rider Of Rohan » 23 Dec 2010 16:50

Andreas wrote:Waarom hebben ze voor juni komend jaar meer dan 40000 leden nodig
Wellicht dat ze denken dat dat de ondergrens is voor een raadgevend referendum? Hetgeen natuurlijk wel vrij loos zo zijn. Een raadgevend referendum wordt namelijk gebruikt om een item op de agenda te plaatsen van de kamer (dit onderwerp staat er sowieso wel op) of om een genomen voorstel af te wijzen (ook dom, de regering wil juist strengere straffen, gaan deze mafketels dat afschieten?).
Sowieso is de juridische waarde van 40000 krabbels nihiel.
Beetje jammer dat de tendens is dat alles maar via regelgeving en wetten ondervangen moet worden. Zelf opletten en je sociale plicht doen is er niet meer bij terwijl dat volgens mij veel effectiever is!!! Maar neen, eigen verantwoordelijkheid wordt niet meer genomen. Jammer!
Dat is een kwestie van balans. In beginsel moet je er altijd (en soms tegen beter weten in) van uitgaan dat burgers onderling genoeg verstand, discipline en mededogen hebben, om onderling tot de juiste inzichten te komen. Tegelijkertijd moet je accepteren dat niet alles zichzelf reguleert. Er zijn uitzonderingen waarin je iets niet aan de markt kan over laten (bv: mededinging) of aan ieders gevoel voor goed en kwaad (neuken met een kleuter).
spamel wrote:
Periods.

End Of An Era

#149 Post by End Of An Era » 23 Dec 2010 17:00

The Rider Of Rohan wrote:
Dat is een kwestie van balans. In beginsel moet je er altijd (en soms tegen beter weten in) van uitgaan dat burgers onderling genoeg verstand, discipline en mededogen hebben, om onderling tot de juiste inzichten te komen. Tegelijkertijd moet je accepteren dat niet alles zichzelf reguleert. Er zijn uitzonderingen waarin je iets niet aan de markt kan over laten (bv: mededinging) of aan ieders gevoel voor goed en kwaad (neuken met een kleuter).
Het gaat niet om inzichten of zelfregulering maar gezond verstand, opletten en luisteren. Dat ontbreekt te veel, anders was Robert Mikelson al in 2008 opgepakt, dan had Albert Drent nooit opnieuw directeur bij een kinderdagverblijf kunnen worden en meer van dat soort dingen. Mensen weigeren voor hunzelf te denken omdat er zo veel regels zijn dat ze denken dat het allemaal wel goed komt. Dan blijkt dat dat lang niet altijd zo is, massale sociaal en politiek correcte verontwaardiging, een welgemeend "dit nooit weer", een paar regeltjes wetgeving, APV of regelement erbij en op naar het volgende drama. Het werkt gewoon niet zo!

The Rider Of Rohan

#150 Post by The Rider Of Rohan » 23 Dec 2010 17:33

Mja, heb je zeker een punt. Je kunt honderdduizend regeltjes bedenken, maar op het moment dat mensen al niet naar de belangrijkste ervan (nl dat je met je handen van kleine kinderen afblijft) niet luisteren, helpen die regeltjes natuurlijk niet. Dan kun je inderdaad wel nog een toezichtsorgaan starten, maar de enige die daar beter van wordt is de PvdA-bestuurder die dat baantje krijgt toegeschoven.

Wat dat betreft voel ik wel wat voor een cumulatieve strafmaat zoals ze die in Amerika hanteren. Meerdere vergrijpen? Prima, vermenigvuldigen we de strafmaat met het aantal overtredingen en mag de dader tweehonderd jaar de gevangenis in. Dat werkt beter dan het huidige systeem waar ze even snel een zielige ziekte bedenken zodat de dader een paar jaar in het cuckoo's nest wordt verwend.
spamel wrote:
Periods.

Post Reply