Holland Heerscht: Lijst 19 - Stem Spam

This is the section for national/regional topics, other topics intended for specific groups of people, as well as for any kind of spam or game topics (including "Now Playing" threads).
Joost

Re: Holland Heerscht: Lijst 19 - Stem Spam

#301 Post by Joost » 20 Mar 2012 20:49

Over Christenfundi's gesproken: http://www.youtube.com/watch?v=B2emBxDOY7g

:roll:
You charge each other for the time and breath it takes to say 'good morning',
But the truth is slowly dawning -- things are getting out of hand,
We all pursue our shattered dreams along the roads to our own ruin --
Watch our empires sink and wash away like castles made of sand.
And so cast off the lies that are your lives and find the truth within.
-- Martin Walkyier

Also, Balrogs have wings.

::.: Homepage .::. last.fm .::. Facebook .::. Flickr :.::

End Of An Era

#302 Post by End Of An Era » 20 Mar 2012 22:07

ik zeg pluspuntje voor Hero (de held.. :lol: )

Wat betreft goed of niet goed: tijd zal leren. nu nog te vroeg.

Gandalf de Grijze

#303 Post by Gandalf de Grijze » 25 Apr 2012 15:43

Ondertussen ook eindelijk exit Kabinet Rutte... verkiezingen waarschijnlijk 12 September, nu maar hopen dat het land met wat meer verstand en minder onderbuikgevoelens/aangepraatte-angst-zonder-reden gaat stemmen.
Hansi 24-09-2010 wrote:It's always good to be back in the United States Of The Netherlands
Check out my photography at Steemphoto.com

Joost

#304 Post by Joost » 25 Apr 2012 23:23

Ja. :) Ik hoop dat men nu een beetje oplossingsgericht begint te denken.

(En zal proberen wat tegengewicht te gaan bieden aan de 'alle gevestigde politiek is kut, dus ik ga toch niet stemmen' houding bij veel van de mensen die ik via Occupy heb leren kennen.)
-- Martin Walkyier

Gandalf de Grijze

#305 Post by Gandalf de Grijze » 26 Apr 2012 10:04

Niet stemmen houdt mijns inziens ook in dat je niet mag klagen, want door niet te stemmen accepteer je alles wat eruitkomt, hoe goed/slecht dat ook is.
Hansi 24-09-2010 wrote:It's always good to be back in the United States Of The Netherlands

Joost

#306 Post by Joost » 26 Apr 2012 19:18

Exact.
-- Martin Walkyier

Frozen within

#307 Post by Frozen within » 26 Apr 2012 23:27

Wat een bull is zo'n uitspraak zeg, sorry hoor maar tis toch zo !

Kun je die train of thought mooi doortrekken en stellen dat mensen die bewust ongezond leven minder aanspraak mogen maken op ziektekostenvergoedingen of dubbele premie moeten dokken t.o.v. hun meer bewust levende medemenschen. Zij moeten immers niet zo zeuren want ze hebben zelf bewust gekozen voor een bepaalde leefstijl ...

Is een overdreven voorbeeld inderdaad, maar niet mogen klagen om iets waar je indirect wellicht toch een ieniemieniepetietsiepietsie klein beetje invloed op had kunnen uitoefenen is gewoon onzin. Niet stemmen is ook niet altijd onverschilligheid of dommigheid. Als er geen partij is waar je echt een goed gevoel bij krijgt dan ga je toch niet per se op the next best thing stemmen. Je koopt toch ook geen appel die slechts 4 rotte plekken heeft i.p.v. 10. En daar mag iedereen rustig over zeiken wat mij betreft :wink:
Eat more vegetables !

Gandalf de Grijze

#308 Post by Gandalf de Grijze » 28 Apr 2012 10:34

Ben ik niet met je eens Mickey.
We hebben in Nederland een systeem waarmee je invloed kan uitoefenen op de besluitvorming in NL: namelijk het kiezen van je vertegenwoordiger in de 2e kamer, net als op localer niveau dat ook geldt voor de gemeenteraden en de provincies en dan via de provincies indirect voor de 1e kamer.
Als jij geen gebruik maakt van dat recht, kies je in feite om komend beleid ongeacht wat te accepteren. Nu zal er nooit 1 enkele partij zijn waar je het 100% mee eens bent, en er zal ook zeker de komende jaren niet 1 enkele partij zijn die een meerderheid heeft. Maar heb je gestemd, kan je op z'n minst zeggen dat je jouw steentje hebt bijgedragen aan de besluitvorming in NL.

Iemand die bewust iedere dag bij de MacDonalds zit te eten, moet ook niet gaan klagen over overgewicht, dat is een bewuste keuze geweest, die consequenties moet je accepteren. Houdt niet in dat deze Macdonalds fan minder aanspraak maakt op ziektekostenvergoedingen of dat ze dikkere premies moeten betalen, want als je die gedachtegang dan weer terugtrekt naar de politiek zou dat inhouden dat omdat je niet stemt gewoon maar dubbele belastingen zou moeten gaan betalen ofzo. Zo werkt het dus NIET.

En zoals ik al zei, de kans dat je je 100% kan aansluiten bij alle punten van een partij is nihil. Dus ja, je kiest dan weldegelijk voor de partij met de minste rotte plekken. Als je een keuze moet maken tussen 2 kwaden kies je toch ook voor de minst erge? Want als je niet kiest, wordt het alleen maar erger.

Frozen within

#309 Post by Frozen within » 28 Apr 2012 12:13

Nou, dat valt dus te bezien wanneer je stemt op een partij die deels wel, maar vooral deels niet standpunten uitdraagt waar je het mee eens bent. Elke partij heeft meerdere gezichten, maar welk gezicht zich toont wanneer eenmaal een positie in het kabinet lonkt is nooit te voorspellen. Wat ik wil zeggen is dat ik vind dat je het op z'n minst met meer dan de helft van alles waar zo'n partij voor staat eens moet zijn, wil je er achteraf 'profijt' van kunnen hebben. En ik moet eerlijk zijn wanneer ik zeg dat zo'n partij er voor mij persoonlijk niet tussen zat tijdens de laatste verkiezingen. Kan ik wel mooi op iets stemmen waar ik het op sommige vlakken mee eens ben, zo lang die punten gezamenlijk niet de meerderheid vormen van het politiek programma van een bepaalde partij heb ik achteraf meer kans dat zo'n gezelschap politiek gaat voeren waar ik juist bloedlink van kan worden, kwestie van kansberekening zoals ik dat zie ... Het is altijd water bij de wijn en veel slappe compromissen maken bij een kabinetsvorming, dat begrijp ik donders goed. Maar juist daarom is het voor mij essentieel dat ik heel sterk neig naar 1 bepaalde partij, met welke ik het voor het grootste gedeelte eens ben.

Anyway, ik deel de mening dat er de laatste keer door heeeel veel mensen gestemd werd vanuit zeer specifieke (en m.i. negatieve) gevoelens, ik hoop (maar verwacht er niet te veel van) dat het hele circus om de campagnes de komende keer wat bescheidener uit pakt en dat er meer aandacht aan DAADWERKELIJKE inhoud wordt geschonken door de media.
Eat more vegetables !

End Of An Era

#310 Post by End Of An Era » 28 Apr 2012 17:00

Gandalf de Grijze wrote:Niet stemmen houdt mijns inziens ook in dat je niet mag klagen, want door niet te stemmen accepteer je alles wat eruitkomt, hoe goed/slecht dat ook is.
wtf.. Niet stemmen is een klacht op zichzelf staand toch?
Niet stemmen is niet mogen klagen? ik zou het juist 100% andersom willen stellen: als je stemt draag je je stem over aan een vertegenwoordiger die voor jou spreekt; waarom zou je daar nog iets aan toe willen voegen? Juist wanneer je wél stemt accepteer je de uitkomst!

Ik kan mijzelf, net als mickey, niet voldoende vinden in één partij om mijn stem te doen waarderen. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik ga stemmen, dat zie ik in september wel.

faery

#311 Post by faery » 29 Apr 2012 13:55

Dan stem je ongeldig of blanco. Ben het eens met Steven, verder.

End Of An Era

#312 Post by End Of An Era » 29 Apr 2012 14:09

als ik ongeldig/blanco stem, leg ik me ook per definitie bij de uitslag neer of anders gezegd beloon ik diegenen die wel geldig stemmen met mijn steun.

Joost

#313 Post by Joost » 29 Apr 2012 19:30

faery wrote:Dan stem je ongeldig of blanco. Ben het eens met Steven, verder.
Blanco of ongeldig stemmen slaat nergens op. Het heeft geen invloed op de uitslag en het enige nut ervan is te kunnen zeggen "Ik heb blanco gestemd, zie mij rebels zijn!" (tegen jezelf of anderen).
-- Martin Walkyier

Joost

#314 Post by Joost » 30 Apr 2012 09:39

Overigens kan ik me ook in geen enkele partij vinden op het moment.

Groenlinks? Te meegaand.
Piratenpartij? Te verregaand en onrealistisch.
SP? Te populistisch.
D66? Te vrije markt-denkend.
PvdA? Een dinosaurus op het punt van uitsterven.

(waarbij de andere partijen niet eens een optie vormen)

Er zijn soms nog wel personen in de politiek voor wie ik veel respect heb, maar dat laat zich nergens echt zien in de partijlijn.

Qua 'constructief gaan veranderen' is zo'n Kunduzcoalitie (VVD/CDA/D66/GL/CU) trouwens misschien helemaal niet zo slecht, alleen was Kunduz nou net het onacceptabele probleem...
-- Martin Walkyier

Joost

#315 Post by Joost » 03 May 2012 22:26

Gaat iemand hier trouwens nog iets leuks doen met bevrijdingsdag? Bevrijdingsfestivalletje of zo...
-- Martin Walkyier

Gandalf de Grijze

#316 Post by Gandalf de Grijze » 03 May 2012 22:50

ik ga 's avonds naar de film

End Of An Era

#317 Post by End Of An Era » 03 May 2012 23:15

mij thuis verzwelgen in de dingen die ik in mn huis wil doen maar (nog) geen geld voor heb.. lekker emo :P

Frozen within

#318 Post by Frozen within » 04 May 2012 20:56

Lekker vrijen met het vriendinneke, het zal me een bevrijding worden nondeju !
Eat more vegetables !

Joost

#319 Post by Joost » 13 May 2012 22:40

Trouwens: Marcel, Steven, wat hebben ze in West-Friesland in hemelsnaam met stadsrechten?

Image

:shock:
-- Martin Walkyier

End Of An Era

#320 Post by End Of An Era » 13 May 2012 23:02

Van wat ik er van heb meegekregen hebben bijna alle rijke herenboeren in west friesland in de 14e en 15e eeuw stadsrechten geeist om hun handel te kunnen bedrijven. Iets van dat er met die stadsrechten meer handelsmogelijkheden te krijgen waren.

[edit] grappig als je bekijkt hoe veel van deze 'steden' nooit zijn ontwikkeld en nog altijd gehuchten zijn :P
Burghorn, Barsingerhorn: <500 inwoners
Schellinkhout: 1000 inwoners
Westwoud, Hensbroek, Abbekerk: 1300-2500 inwoners
Spanbroek, Hoogwoud en Obdam: 4000-5500 inwoners per kern

...en dan allemaal stadsrechten hebben gehad, eigenlijk hilarisch!! :lol:

Gandalf de Grijze

#321 Post by Gandalf de Grijze » 14 May 2012 07:59

Interessant! Ik weet al wie ik er vrijdag mee kan gaan pesten :twisted:

Stadsrechten gaf het recht om een markt te hebben, dus dat kan op zich wel kloppen, daarentegen moest er altijd betaald worden voor stadsrechten, de meeste stadsrechten in Holland werden vaak ook verkocht door de plaatselijke heer om zo wat extra, eenmalige, inkomsten te genereren.
De andere mogelijkheid was dat de dorpen/steden zelf een flink geldbedrag neerlegden om hun privileges te kopen.

Joost

#322 Post by Joost » 30 May 2012 14:24

Terug naar politiek! Hoe meer ik erover nadenk, hoe positiever ik tegenover het Lenteakkoord sta. Er is hier sprake van partijen die verantwoordelijkheid durven te nemen, en het niveau van boeroepen aan de zijlijn overstijgen (laten we wel wezen: GL, D66 en CU hebben nú al aanzienlijk meer betrokkenheid getoond bij het te voeren beleid dan de PVV in de anderhalf jaar ervoor).

Kan me wel voorstellen dat dit akkoord, in sommige opzichten, voor veel VVD'ers een bittere pil om te slikken is. Ik ben zelf wel te spreken over het belasten op de woon-werkvergoeding (laten we wel wezen, dit was feitelijk een soort van verwegwoonsubsidie, en dat heeft m.i. geen plaats in een groene economie), de forse belastingverhoging op excessieve vertrekbonussen (belasting op bonussen >0.5milj gaat omhoog van 30% naar 70%, heel goed dat hier iets aan gedaan wordt), en het feit dat er nu toch iets aan de hypotheekrenteaftrek gedaan wordt.

Er wordt hard bezuinigd, ja, absoluut, maar als we dat nu niet zouden doen, zouden we over een paar jaar nog dieper in de schulden en problemen zitten. Tegelijkertijd wordt er op een sociale manier bezuinigd, zodat de zwaarste schouders toch de grootste lasten dragen -- de lage inkomens worden in het lenteakkoord nog ruim het meeste gespaard.

En ook erg mooi: ACTA is unaniem door de Tweede Kamer verworpen. Het gaat er nog om spannen wat Europa over ACTA gaat zeggen, de belangrijkste data en gebeurtenissen staan hier op een rijtje.
-- Martin Walkyier

End Of An Era

#323 Post by End Of An Era » 30 May 2012 18:42

Joost wrote:En ook erg mooi: ACTA is unaniem door de Tweede Kamer verworpen. Het gaat er nog om spannen wat Europa over ACTA gaat zeggen, de belangrijkste data en gebeurtenissen staan hier op een rijtje.
ja, maar ook DIT! wat toch om de hoek komt kijken na ACTA, of het er door komt of niet. Geen voorstander van totaalregistratie en als die E-ID er komt, wordt dat ook zeker doorgevoerd al dan niet in meerdere fasen..
Joost wrote:Ik ben zelf wel te spreken over het belasten op de woon-werkvergoeding (laten we wel wezen, dit was feitelijk een soort van verwegwoonsubsidie, en dat heeft m.i. geen plaats in een groene economie)
Denk dat er toch een keerzijde is. Met de huidige woningmarkt is het voor veel midden en lagere inkomens die een auto van de zaak hebben erg moeilijk om dicht(er) bij het werk te gaan wonen.

ook, wat de fuck is een groene economie? :lol: en hoe zit het met het statement van Rover?
Als je met groene economie bedoelt: minder energieverbruik uit fossiele bronnen is de oplossing simpel: go nuclear!

Joost

#324 Post by Joost » 30 May 2012 19:35

End Of An Era wrote:
Joost wrote:En ook erg mooi: ACTA is unaniem door de Tweede Kamer verworpen. Het gaat er nog om spannen wat Europa over ACTA gaat zeggen, de belangrijkste data en gebeurtenissen staan hier op een rijtje.
ja, maar ook DIT! wat toch om de hoek komt kijken na ACTA, of het er door komt of niet. Geen voorstander van totaalregistratie en als die E-ID er komt, wordt dat ook zeker doorgevoerd al dan niet in meerdere fasen..
Dit klinkt tot nu toe vooral als een Europese versie van DigiD. Of heb ik het nu mis? Het lijkt in elk geval alsof de security hier een groter risico vormt dan de privacy.

Wat betreft dit soort dingen, is mijn eerste reactie altijd: gooi er een stel Linux-hackers met achtergrond in de open source community tegenaan. De praktijk heeft uitgewezen (het is niet voor niets dat een grote meerderheid van de webservers Linux/Apache draait) dat die lui van dit soort dingen verstand hebben, en dat open source in combinatie met goede cryptografie de beste garantie vormt voor veiligheid.
Joost wrote:Ik ben zelf wel te spreken over het belasten op de woon-werkvergoeding (laten we wel wezen, dit was feitelijk een soort van verwegwoonsubsidie, en dat heeft m.i. geen plaats in een groene economie)
Denk dat er toch een keerzijde is. Met de huidige woningmarkt is het voor veel midden en lagere inkomens die een auto van de zaak hebben erg moeilijk om dicht(er) bij het werk te gaan wonen.
Dat is natuurlijk wel zo, maar dat die woningmarkt zo is is ook een gevolg van het feit dat we al een tijdje in een huizenbubble leven -- mede als gevolg van de hypotheekrenteaftrek (die de Nederlandse staat jaarlijks 12 miljard kost, evenveel als alle bezuinigingen in het Lenteakkoord bij elkaar). Kijk naar Duitsland, daar is geen hypotheekrenteaftrek, zijn de huizenprijzen aanzienlijk lager, en is tegelijkertijd de woningmarkt een stuk gezonder. (En door de lagere woonlasten vallen de nadelen van geen hypotheekrenteaftrek ook weer weg; de enige die er netto verlies onder lijden zijn de banken.) Vraag is natuurlijk hóe je van een ongezonde situatie als de Nederlandse in een gezonde situatie als de Duitse kunt raken: dat is geen vraag met een makkelijk antwoord, aangezien elke verandering van de regeling zo zijn slachtoffers zal hebben, en (vanuit het systeem bekeken) erger nog, een kans op een nieuwe economische crisis.

Maar ja, als je het zo bekijkt wordt al snel weer duidelijk dat de crisis waarin we nu zitten een systeemcrisis is, en dat de wereldwijde schuldenproblematiek eigenlijk niet zomaar een oplossing heeft. Extreem links ('smash the system!') en extreem rechts ('het is de schuld van de Grieken/Polen/...') hebben makkelijk praten, maar constructief bezig zijn is een stuk moeilijker.

Verder zou mijn suggestie trouwens zijn: stimuleer thuiswerken waar mogelijk (bijv. 1 dag/week). Het bespaart reiskosten, en is in veel gevallen bevorderlijk voor de productiviteit. (Het is niet altijd mogelijk, natuurlijk, maar indien mogelijk lijkt het me vaak ook wenselijk)
ook, wat de fuck is een groene economie? :lol: en hoe zit het met het statement van Rover?
Als je met groene economie bedoelt: minder energieverbruik uit fossiele bronnen is de oplossing simpel: go nuclear!
Een groene economie is een economie waarin er een equilibrium is tussen de mate waarin de natuur wordt belast (door gebruik van in de natuur aanwezige energiebronnen, maar ook uranium, maar ook afvalstoffen of uitstoot van broeikasgassen in de atmosfeer), en de mate waarin de natuur zichzelf herstelt en/of de mate waarin deze bronnen worden vernieuwd. Met fossiele brandstoffen is dat laatste vrij lastig. Met uranium op zich nóg lastiger, maar dit heeft dan wel weer andere voordelen in vergelijking met fossiele brandstoffen (grotere voorraden, en minder schade voor milieu).

Voor een daadwerkelijk groene (of 'diepgroene', zoals het zo mooi genoemd wordt) economie zou het het beste zijn als mensen überhaupt minder zouden reizen (incl. trein en bus), omdat elke vorm van reizen energiekosten met zich meebrengt. Rover is een treinreizigersbelangenorganisatie, en niet in eerste instantie een voorvechter van een groene economie. Dus die zien graag dat treinreizen sneller en voordeliger gaat, ook als dit eventueel ten koste zou gaan van het milieu. Dat hele argument van Rover in dat Telegraaf-artikel vind ik trouwens kul. Zowel auto- als treinreizen worden iets duurder, en ik zie niet waarom mensen dan opeens van de trein op de auto of vice versa zouden overstappen. En een zakengerelateerde reis kan in principe ook een treinreis zijn.

Nou koester ik verder geen illusies dat er ook maar één partij in de Tweede Kamer is die diepgroene idealen koestert. Het lijkt me eerder een pragmatische en liberale keuze: als je het woonwerkverkeer voor de auto wél, en dat voor de trein níet duurder zou maken middels het belasten van de woonwerkverkeervergoeding, heb je de poppen natuurlijk aan het dansen. Bovendien zou dan de belasting op de woonwerkverkeervergoeding een verkapte ecotaks zijn, en dat lijkt me ook niet helemaal netjes.
-- Martin Walkyier

Gandalf de Grijze

#325 Post by Gandalf de Grijze » 31 May 2012 14:04

Hoe meer ik me erover inlees hoe beter ik het akkoord ga vinden. Al heb ik wel gemengde gevoelens bij de woon-werkverkeer belasting, op zich ben ik wel voor, maar ik vind dat Marcel wel een punt heeft dat het op dit moment niet naar het gewenste effect zal leiden, namelijk mensen weer dichter bij hun werk te laten wonen. De woningmarkt en de arbeidsmarkt zitten daarvoor nog steeds te sterk op slot.

Waar ik persoonlijk ook wel blij van wordt is dat de basisbeurs voor Master-studenten gewoon blijft, dat scheelt een hele hap op de kosten van studeren.

Wat overigens ook positief is is het volgende: bij het Catshuisakkoord van VVD, CDA en PVV zou iedereen er meer op achteruitgaan in koopkracht dan nu het geval is, waarbij de groepen met de laagste inkomens er sterker op achteruit zouden gaan dan de groepen met de hoogste inkomens. Nu gaan de allerlaagste inkomens er in koopkracht iets op vooruit, en de alle andere inkomens minder sterk op achteruit dan bij het "oorspronkelijke plan" het geval zou zijn. Dus ja, bijna iedereen gaat erop achteruit, maar iedereen is beter af wat koopkracht betreft dan met het catshuisakkoord.

Bovendien bezuinigingen op OV op PGB teruggedraaid, hogere belastingen op podiumkunsten teruggedraaid. Dit laatste zullen wij muziekliefhebbers hopelijk ook weer merken bij concerten ed. in Nederland. Extra geld voor kwaliteit van het onderwijs, wat ik altijd een enorm belangrijk punt vind.

Natuurlijk zijn er nog meer dan genoeg "verbeterpunten" in mijn mening, waarschijnlijk ook in de meningen van anderen. Maarja, wonderen daar geloof ik niet zo heel erg in, dus nemen wat je krijgen kan en werken naar verdere verbeteringen.

Zo mag van mij de hypotheekrenteaftrek gefaseerd afgebouwd worden naar 0, en het investeren in de ontwikkeling van een niet werkend gevechtsvliegtuig (JSF) lijkt mij ook vrij onzinnig voor zo'n klein land als Nederland.

End Of An Era

#326 Post by End Of An Era » 31 May 2012 22:50

Joost wrote:Verder zou mijn suggestie trouwens zijn: stimuleer thuiswerken waar mogelijk (bijv. 1 dag/week). Het bespaart reiskosten, en is in veel gevallen bevorderlijk voor de productiviteit. (Het is niet altijd mogelijk, natuurlijk, maar indien mogelijk lijkt het me vaak ook wenselijk)
eensch! vooral met de kanttekening 'waar mogelijk' natuurlijk maar een heel goede en praktische oplossing voor wie dat past.
Joost wrote:Voor een daadwerkelijk groene (of 'diepgroene', zoals het zo mooi genoemd wordt) economie zou het het beste zijn als mensen&nbsp;überhaupt minder zouden reizen (incl. trein en bus), omdat elke vorm van reizen energiekosten met zich meebrengt.
lijkt mij een wat extreem idee maar voor de die-hard followers is er een verdomd praktische oplossing. Zelfmoord is de meest diepgroen ecologische actie die je uit kan voeren :P

Joost

#327 Post by Joost » 31 May 2012 23:37

End Of An Era wrote:
Joost wrote:Verder zou mijn suggestie trouwens zijn: stimuleer thuiswerken waar mogelijk (bijv. 1 dag/week). Het bespaart reiskosten, en is in veel gevallen bevorderlijk voor de productiviteit. (Het is niet altijd mogelijk, natuurlijk, maar indien mogelijk lijkt het me vaak ook wenselijk)
eensch! vooral met de kanttekening 'waar mogelijk' natuurlijk maar een heel goede en praktische oplossing voor wie dat past.
Joost wrote:Voor een daadwerkelijk groene (of 'diepgroene', zoals het zo mooi genoemd wordt) economie zou het het beste zijn als mensen&nbsp;überhaupt minder zouden reizen (incl. trein en bus), omdat elke vorm van reizen energiekosten met zich meebrengt.
lijkt mij een wat extreem idee maar voor de die-hard followers is er een verdomd praktische oplossing. Zelfmoord is de meest diepgroen ecologische actie die je uit kan voeren :P
Ik kies er liever voor om radicaal te denken, en me tegelijk gematigd op te stellen. ;) Het is een extreem idee, maar op het moment waar economische groei niet meer zo vanzelfsprekend is, kan ik me best voorstellen dat wij vroeg of laat te maken zullen krijgen met een situatie waar reizen niet meer zo vanzelfsprekend is als nu.

Of zelfmoord echt zo diepgroen ecologisch is weet ik niet hoor. Op een heel oppervlakkige manier, ja, natuurlijk, maar het is geen aantrekkelijke optie (zeker niet als je, zoals ik, van het leven houdt), en misschien maak je uiteindelijk meer verschil als je, door zelf een voorbeeld te zijn, bijvoorbeeld laat zien dat je best net zo gelukkig kunt zijn met minder materiële luxe. Dat inspireert meer dan zelfmoord. ;)
-- Martin Walkyier

Joost

#328 Post by Joost » 01 Jun 2012 23:37

Maar vooral ook dit: http://eenlandeensamenleving.nl/?p=188

En hoogstwaarschijnlijk ga ik gewoon weer GroenLinks stemmen. Ze hebben nog steeds de beste standpunten over heel veel issues.
-- Martin Walkyier

Joost

#329 Post by Joost » 11 Feb 2013 14:25

Eerst Bea, nu de paus, zul je zien dat Sinterklaas de volgende is die opstapt.
-- Martin Walkyier

End Of An Era

#330 Post by End Of An Era » 11 Feb 2013 20:59

Wauw, zowaar een vlaag van gezond verstand van ouwe Pontifex! Lekker van zijn oude dag genieten..

Gandalf de Grijze

#331 Post by Gandalf de Grijze » 11 Feb 2013 22:19

bye bye pope
bye bye palpatine

Joost

#332 Post by Joost » 12 Feb 2013 03:00

Image
-- Martin Walkyier

Joost

#333 Post by Joost » 16 Feb 2013 19:59

Autorijden op z'n Russisch:

http://www.youtube.com/watch?v=itMdLTd1l4E

:o :cry: :mrgreen:

Lijkt wel een mooie plek voor een potje real-life Mario Kart. Met z'n allen een enkeltje Moskou aanschaffen dan maar?
-- Martin Walkyier

End Of An Era

#334 Post by End Of An Era » 17 Feb 2013 15:14

mensen :shock: zo'n uitgestrekt land en zo veel idioten op de weg :lol:

Joost

#335 Post by Joost » 17 Feb 2013 17:52

Vanaf 4:00 is het nog wel het het bizarst. Hoe kan een auto ineens spontaan een backflip gaan doen, zoals daar gebeurt?
-- Martin Walkyier

End Of An Era

#336 Post by End Of An Era » 18 Feb 2013 00:01

Joost wrote:Vanaf 4:00 is het nog wel het het bizarst. Hoe kan een auto ineens spontaan een backflip gaan doen, zoals daar gebeurt?
ik denk iets van een kabel te zien en een haak die onder de auto blijft hangen. beetje a la The Dark Knight met die vrachtwagen alleen dan onbedoeld :P

Joost

#337 Post by Joost » 18 Feb 2013 14:05

Nog een kleine toevoeging aan bovenstaand filmpje. Omdat het kán.

http://www.youtube.com/watch?v=dLEMNVnaEmY
-- Martin Walkyier

Gandalf de Grijze

#338 Post by Gandalf de Grijze » 25 Feb 2013 21:21

Ik heb toch wel een beetje medelijden met onze italianen... Hoe hard ze ook proberen om van Berlusconi af te komen, het lukt ze niet omdat ze miljoenen landgenoten hebben die een IQ hebben dat nog lager is dan dat van een guppie.

End Of An Era

#339 Post by End Of An Era » 25 Feb 2013 23:21

Gandalf de Grijze wrote:Ik heb toch wel een beetje medelijden met onze italianen... Hoe hard ze ook proberen om van Berlusconi af te komen, het lukt ze niet omdat ze miljoenen landgenoten hebben die een IQ hebben dat nog lager is dan dat van een guppie.
...zou het niet eerder een goed functionerende media (propaganda) machine zijn die geolied word door.. jawel, bunga bunga Berlusconi :P

Joost

#340 Post by Joost » 26 Feb 2013 00:23

End Of An Era wrote:
Gandalf de Grijze wrote:Ik heb toch wel een beetje medelijden met onze italianen... Hoe hard ze ook proberen om van Berlusconi af te komen, het lukt ze niet omdat ze miljoenen landgenoten hebben die een IQ hebben dat nog lager is dan dat van een guppie.
...zou het niet eerder een goed functionerende media (propaganda) machine zijn die geolied word door.. jawel, bunga bunga Berlusconi :P
Lijkt me inderdaad de waarschijnlijkere verklaring. Maar ja, Berlusconi blijft een megalomane mafkees wiens primaire drijfveer in de politiek zijn ego (en pik) lijkt te zijn...
-- Martin Walkyier

Gandalf de Grijze

#341 Post by Gandalf de Grijze » 26 Feb 2013 12:09

Jongens, je hebt propaganda en je hebt propaganda...

In een land als China zijn de mogelijkheden om propaganda-uitspraken te verifiëren beperkt, dus dan weet je niet beter als dat wat je verteld wordt. Maar in een land als Italië, waar ondertussen toch een meerderheid van de bevolking op een of andere manier toegang heeft to een ongecensureerd internet, is de TV propaganda van Berlusconi niet meer dan een rotsmoes.
Natuurlijk helpt het hem, maar op het moment dat hij beloftes doet die nooit waar gemaakt kunnen worden, en zijn campagne bestond vrijwel alleen maar uit dergelijke beloftes, mag je toch verwachten dat een weldenkend mens daar doorheen prikt. En dan hebben we het niet over het soort VVD beloftes dat iedere werkende nederlander €1000,-- terug zou krijgen, maar over een belofte dat hij de financiële problemen van de staat zou oplossen door iedereen een kwart tot de helft minder belasting te laten betalen. Iedere schlemiel kan toch zien dat dat nooit werkt en dat hij die belofte ook nooit kan houden.
En dan hebben we het nog niet eens over de vele schandalen waarin hij verwikkeld is, die in Italië uitgebreid in het nieuws zijn, waardoor ieder weldenkend mens toch zou moeten denken dat het wellicht niet zo'n strak plan is om zo'n man in de regering te zetten...

Maargoed, politiek in Italië levert altijd wel wat spektakel op, nu zitten ze met een onbestuurbaar land. In de 2e kamer heeft Bersani een ruime meerderheid, maar in de 1e kamer niet, en daar zal Berlusconi dus alle plannen van Bersani torpederen. Dus dat wordt hoogst waarschijnlijk nieuwe verkiezingen.

End Of An Era

#342 Post by End Of An Era » 26 Feb 2013 14:03

Gandalf de Grijze wrote:Jongens, je hebt propaganda en je hebt propaganda...

In een land als China zijn de mogelijkheden om propaganda-uitspraken te verifiëren beperkt, dus dan weet je niet beter als dat wat je verteld wordt. Maar in een land als Italië, waar ondertussen toch een meerderheid van de bevolking op een of andere manier toegang heeft to een ongecensureerd internet, is de TV propaganda van Berlusconi niet meer dan een rotsmoes.
Propaganda is niet wat je hoort maar wat je gelooft ;) Ik bedoel, er zijn zat wetenschappers en religieuzen die tegen elkaar in gaan maar waarom vertrouw je in de waarheid van de één en niet van de ander?

Joost

#343 Post by Joost » 12 Feb 2014 00:47

*schopt topic*

In ander nieuws lijkt het erop dat Poetin, onze kersverse koning en zijn eega alledrie lijden aan een ernstige vorm van wansmaak:

Image
-- Martin Walkyier

Frozen within

#344 Post by Frozen within » 23 Feb 2014 09:58

Al zie je tenminste bij Poetin nog wel een soort van gezichtsuitdrukking die zoveel zegt als : "godsakkers moet ik dit bocht echt achterover gieten ... nou ja vooruit dan maar, ik zit in ieder geval tegenover een lekker wijf met zaadvragende ogen"
Eat more vegetables !

Gandalf de Grijze

#345 Post by Gandalf de Grijze » 28 Feb 2014 15:49

en dan wimlex met z'n "whoah... pils!!!!" blik

Frozen within

#346 Post by Frozen within » 28 Feb 2014 18:58

haha, inderdaad, wat een blij schaap is dat toch ook :lol:
Eat more vegetables !

Andreas

#347 Post by Andreas » 03 Dec 2014 16:37

Ik denk toch dat dit het beste topic is voor mijn vraag: heeft iemand hier een andere mogelijkheid gevonden om aan de nieuwe Blind Guardian CD-single te komen dan via de nuclear blast webshop of large.nl?

Gandalf de Grijze

#348 Post by Gandalf de Grijze » 03 Dec 2014 23:55

ik vrees het niet... iig niet voor zover ik gezien heb tot nog toe... :(

ErHaO

#349 Post by ErHaO » 04 Dec 2014 12:47

Wow, een Nederlands topic!

Maar om je vraag te beantwoorden, voor zover ik weet niet. Maar wat is er mis met Large? (nooit gebruikt tot dusver). Heb zelf twee vinyls van de single besteld bij NB en kreeg gister netjes een mail dat ze verzonden zijn met een link naar een tracker (ze zijn in NL!).

Andreas

#350 Post by Andreas » 04 Dec 2014 13:50

Er is helemaal niks mis met large. Je krijgt (in mijn ervaring althans) alles netjes binnen, en af en toe leuke aanbiedingen. Mijn probleem is in dit geval alleen de verzendkosten, het zou neerkomen op €7,99+€3,95=€11,94, wat me toch wat gortig is voor deze single. Dan moet ik er andere dingen bij bestellen om me er wat beter over te voelen. Bovendien vind ik het erg leuk om de lokale platenmeneer te steunen :mrgreen:

Maar ik heb geen idee waarom het alleen NB en large (EMP) zijn die dat ding verkopen. Misschien om te voorkomen dat het nummer wordt geleakt? Morgen ga ik in elk geval weer de databases checken van een aantal winkels.

Post Reply